N.S. Média és Vagyonkezelő Kft.
Általános Szerződési Feltételek www.nsklub.hu
1. Általános rendelkezések
1.1. Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint vásárló a www.nsklub.hu címen elérhető honlap használatával kinyilvánítja, hogy ismeri és elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételeket. (a továbbiakban: ÁSZF). Kérjük, amennyiben vásárlója kíván lenni a Webáruházunk által kínált szolgáltatásoknak, figyelmesen szíveskedjen elolvasni az alábbi Általános Szerződési Feltételeket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontját kötelező érvényűnek tekinti magára nézve.
1.2. N.S. Média és Vagyonkezelő Kft. mint a nsklub.hu üzemeltetője fenntartja jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítására. A módosításról a Kiadó rövid felhívás formájában tájékoztathatja Felhasználóit, amelyet a nsklub.hu erre a célra szolgáló felülete, a nsklub.hu által küldött hírlevél vagy valamennyi felhasználónak a fiókjában megadott e-mail címre küldött tájékoztató tartalmazhat. Az Általános Szerződési Feltételek módosított változata megjelenik az oldalon.
1.3. A fenti internetcímen elérhető webhelyet üzemeltető Szolgáltató Magyarországról nyújtja szolgáltatását, a szolgáltatás Magyarországra irányul. A szolgáltatásra, a Szolgáltatóra, valamint a felhasználókra ezen szerződés keretein belül a magyar jog irányadó. Jelen dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a Ptk. szerint távollevők között létrejött szerződésnek minősül.
1.4. Weboldal alatt értendő a Weboldal bármely aloldala, így a navigált, illetve a külön url alatti oldal elérések is.
1.5. Irányadó jogszabályok:
-
Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.),
-
a kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény,
-
a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvényre, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet
-
az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény,
-
a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008.
évi XLVIII. törvény
-
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
-
az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXX. törvény
-
A szerződés és a szerződéskötés – így a megrendelés és a visszaigazolás, valamint a
megrendelés elfogadásának – nyelve magyar.
-
A webáruházban történő online megrendeléssel és annak Szolgáltató általi elfogadásával létrejövő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt Szolgáltató nem iktatja és a későbbiekben nem lesz írásban hozzáférhető.
2. Általános szerződési feltételek hatálya
2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételek a webáruház szolgáltatásaira, a webáruházban megrendelhető termékek adásvételére vonatkoznak. Az ÁSZF elfogadásával létrejövő szerződés egyrészről a Szolgáltató, másrészről minden jogképes természetes és jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező gazdálkodó szervezet között jön létre, amennyiben az itt megfogalmazott szerződési feltételeket elfogadja, és magára nézve kötelezőnek ismeri el. A jelen szerződési feltételek keretében kötendő szerződést cselekvőképtelen személy, vagy korlátozottan cselekvőképes személy a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) szabályai szerint kötheti meg.
2.2. A szerződési feltételek a Szolgáltató által jelen szerződési feltételek szerint üzemeltetett webhelyen történő elhelyezéstől hatályos, és határozatlan időre szól. A szerződési feltételek részét képezi a webhelyen elérhető Adatkezelési tájékoztató, valamint a Tájékoztató "sütik" alkalmazásáról.
2.3. Szolgáltató: N.S. Média és Vagyonkezelő Kft.
E-mail: nsklub@nemzetisport.hu
telefon: +36706652433
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 120-128.
Cégjegyzékszám: 01-09-404379
Adószám: 32048467-2-51
Szerződés nyelve: magyar
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék Pénzforgalmi számla (bankszámla) adatai:
Számlavezető pénzintézet: MBH Bank Nyrt.
Pénzforgalmi jelzőszám:10300002-13345499-00014908
Kamara megnevezése: Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara
A tárhelyszolgáltató elérhetőségei:
DigitalOcean
Székhelye: Floor 10, 101 Avenue of Americas, New York, NY 10013
2.4. Ügyfélszolgálat
Email kapcsolat: nsklub@nemzetisport.hu
telefon: +36706652433
Az ilyen úton érkező e-mail-ekre, üzenetekre Szolgáltató az érkezéstől számított munkanapokon 24 órán belül, a hétvégén érkezett levelekre pedig az első azt követő munkanapon válaszol. A telefonszám munkanapokon H-Cs: 9:00-16:00-ig, P: 9:00-14:00-ig hívható.
2.5. Felhasználó
A webáruház regisztrációs oldalán adatait megadó és az ott megjelölt általános szerződési feltételeket és a szintén ott megjelölt tájékoztatók tartalmát elfogadó, a 2.1. pontban a Felhasználóra vonatkozóan írt feltételeknek megfelelő személy, aki ezzel internetes regisztrációt hajt végre azzal a szándékkal, hogy igénybe vegye a webáruház szolgáltatásait, valamint a webáruház tekintetében megrendelőként az onnan megrendelhető termékek megvásárlására vonatkozó szerződést kössön.
2.5. Szintén szerződés szerinti Felhasználó az a személy, aki regisztráció nélkül böngész a webáruházban, illetve aki e szerződési és felhasználói feltételek, valamint az adatkezelési tájékoztatóban írtak szerint adatai megadásával kommunikációt kezdeményez a Szolgáltató ügyfélszolgálatával.
3. Értelmező rendelkezések
-
Fogyasztó: az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységén kívül eső célok érdekében eljáró természetes személy
-
Vállalkozás: a természetes személy, jogi személy, jogi személyiség nélküli szervezet - ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is -, aki, illetve amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el;
-
Előfizető: az a természetes személy vagy jogi személy, illetve jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, aki/amely előfizet valamely, a Kiadó gondozásában megjelenő kiadványra.
-
Szolgáltató/Kiadó/Üzemeltető: A Kiadó nyomtatott és elektronikus sajtótermékek kiadásával foglalkozó Társaság. Szolgálató/Kiadó/Üzemeltető online felületén, a www.nsklub.hu oldalon a Kiadó nyomtatott és elektronikus sajtótermékeinek megvásárlására, valamint ezen sajtótermékek előfizetésére nyílik lehetőség. Az oldalon további a kiadó gondozásában megjelent, vagy a kiadó által forgalmazott termékek is megvásárolhatók.
Szolgáltató/Kiadó/Üzemeltető elérhetőségei:
N.S. Média és Vagyonkezelő Kft.
E-mail: nsklub@nemzetisport.hu
telefon: +36706652433
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 120-128.
Cégjegyzékszám: 01-09-404379
Adószám: 32048467-2-51
-
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, amely a szerződés tárgyát képezi.
-
Előfizetés: az Előfizető részéről a Kiadó által kiadott egy vagy több kiadványnak az Előfizető által meghatározott időszakra vonatkozó megrendelése, valamint az előfizetési díj megfizetése.
-
Digitális előfizetés: az előfizetések azon típusa, mely során a terméket a Vásárló nem nyomtatott, hanem digitális formában fizeti elő és a honlap digitális olvasó felületén keresztül tudja elolvasni. A digitális előfizetésben előfizetett kiadvány teljes egészében megegyezik a nyomtatott kiadvány tartalmával, terjedelmével
-
Digitális előfizetés periodikájában foglalt megjelenések: a kiválasztott termék digitális előfizetése az előfizető által kiválasztott lapszámtól indul és a periodikának megfelelő időtartamon belül megjelenő lapszámokra szól.
-
Digitális Olvasó: a nsklub weboldal azon felülete, mely biztosítja az előfizetett digitális kiadvány elolvasásának lehetőségét. A Digitális Olvasó felületen az Előfizető aktív digitális lapelőfizetése lapozgatható formában olvasható.
-
Digitális előfizetés átruházhatósága: a digitális előfizetés másra nem ruházható át
-
Távnyomtatású számla: Elektronikus csatornán keresztül kibocsátott papíralapú számla, melyet az Előfizető az elektronikus levélben megkapott linket megnyitva kinyomtat.
A szolgáltató a jelen általános szerződési feltételekben a továbbiakban: üzemeltető, Kiadó vagy szolgáltató.
4. Megvásárolható termékek köre
4.1. Kiadó nyomtatott és elektronikus (digitális) sajtótermékei és egyéb általa forgalmazott termékek
Figyelmeztetés: A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben csak illusztrációként szerepelnek.
5. Rendelési információk
5.1. A megjelenített termékek a Webáruházon keresztül, online rendelhetőek meg. A termékek kizárólag Magyarországon belüli számlázási és kézbesítési címre rendelhetők.
5.2. A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt ÁFA-t (nyomtatott napilap esetén 0%, nyomtatott magazin és könyv esetén 5%, minden más esetben 27%). Könyv, magazin és egyéb termék rendelés esetén az árak nem tartalmazzák a szállítás díját. Az aktuális szállítási díj a rendelés összesítése utána a kosárnál kerül feltüntetésre. Külön csomagolási költséget a Kiadó nem számít fel.
5.3. Amennyiben a tőle elvárható gondosság ellenére az Üzemeltető hibás árat tüntet fel a termék mellett, és a termék ára annak általánosan elfogadott árától eltér, úgy az Üzemeltető nem köteles a terméket a hibás áron szolgáltatni, de köteles a megrendelés visszaigazolásában felajánlani a vásárló részére a valós áron történő vásárlás lehetőségét. Amennyiben a vásárló ezzel a lehetőséggel nem kíván élni, úgy megilleti a szerződéstől való egyoldalú elállás joga.
5.4. Az adatbeviteli hibák javítása
A megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt a Felhasználónak folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatók a bevitt adatok, ha már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy a Felhasználó felelőssége, hogy a megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A Felhasználó megrendelésével tudomásul veszi, hogy a Szolgálató jogosult a hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét a Felhasználóra hárítani. A Szolgáltató a Felhasználó téves, hiányos, pontatlan adatbevitel alapján történő teljesítésért felelősségét kizárja. A hibásan megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a szerződés létrejöttét.
6. A rendelés menete
6.1. A kosár jelre kattintva a terméket a Kosárba helyezheti. A termékeket a Kosárba helyezheti bejelentkezés nélkül is, azonban megrendeléshez regisztrálnia kell vagy belépni a már meglévő fiókjába. Ezt csak akkor tudja megtenni, ha elvégzi a regisztrációt. Amennyiben Ön regisztrált vásárló, de elfelejtette jelszavát, használja a jelszó emlékeztetőt - ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor a jelszavát e-mailben elküldjük Önnek. A rendszerbe történő belépést a Belépés menüpont segítségével kezdeményezheti, itt adja meg regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön Neve és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.
6.2. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy megtekintse és módosítsa, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, valamint ki tudja választani az Önnek legmegfelelőbb fizetési és szállítási módot, illetve törölheti az adott tételt. Lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „vásárlás folytatása” gombot. Ha minden rendben van és a megrendelés mellett döntött akkor a Tovább a pénztár gombra kattintással véglegesítheti a megrendelését. Miután véglegesítette rendelését a megadott email címére küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, amely tartalmazza megrendelése adatait. Amennyiben nem kap ilyen levelet a rendszer nem fogadta el megrendelését. Ilyen esetben kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot, a már jelzett módon, az üzemeltetői adatok segítségével. A pénzügyi rendezést követő legrövidebb időn belül, de legkésőbb munkanapokon 24 órán belül, hétvégén pedig az azt követő első munkanapon a megadott e-mail címre megkapja a megrendelésének számláját pdf formátumban, valamint egy letöltési linket, ahonnan a számla letölthető. A számla megőrzése a Vásárló feladata, a webshop fiókja csak a megrendelések adatait őrzi meg, a számlákat nem.
6.3. A megrendelések feldolgozása automatikus.
6.4. Digitális előfizetések a befizetés Kiadó általi visszaigazolásának napjától válnak aktívvá.
A termék kiszállítására csak a fenti feltételek teljesítését követően kerül sor.
6.5. A megrendelésének folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti a Korábbi rendelései menüpont segítségével, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmaz egy linket, amely segítségével megrendelése állapotát figyelemmel kísérheti. Itt megtalálhatja az összes eddigi megrendelését is, amit Webáruházunkba küldött. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal azonosítható.
7. Regisztráció és vásárlás
7.1. Amennyiben a Felhasználó vásárlás nélkül szeretne regisztrálni az oldalra, úgy a regisztrációhoz meg kell adnia nevét, e-mail címét, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat is, így a nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét, telefonszámát, valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát. A regisztráció véglegesítése előtt szükséges az Általános Szerződési Feltételek elfogadása is. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A Felhasználó köteles az általa megadott jelszót bizalmasan kezelni. Amennyiben az azonosítás során a Felhasználó egyedi azonosítója és jelszava helyes megadását követően a Felhasználó adatai arra jogosulatlan harmadik személy birtokába kerültek, az ebből eredő károkért, illetve hátrányokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal. A felhasználók e-mail címük megadásával hozzájárulnak ahhoz, hogy az üzemeltető/ szolgáltató technikai jellegű üzenetet küldjön számukra. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből. A törlési kérelem biztonsági okokból csak akkor lesz érvényes, ha a törlési kérelmet a felhasználó e-mailben megerősíti, így elkerülhető, hogy valaki szándékosan vagy tévedésből mást töröljön a regisztrációs adatbázisból. A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, tehát egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
7.2.A regisztráció ingyenes és kötelezettségekkel nem jár.
8. A megrendelések feldolgozása
8.1. A megrendelések feldolgozása automatikusan történik.
Digitális előfizetések aktívvá válása:
Digitális előfizetések aktívvá válását követően az oldalra belépve a digitális Nemzeti Sport menüpont alatt olvashatja el az előfizetett vagy megvásárolt lapszámokat.
9. A megrendelt termék ellenértékének és a házhoz szállítás díjának fizetési módja
A megrendelt termék fizetésének módja
-
Átutalással történő fizetés: A megrendelés emailben történő visszaigazolását követően Előfizető részére átutalással történő fizetési mód áll rendelkezésre, mely visszaigazoló levélben az átutaláshoz szükséges összes információ megküldésre kerül az Előfizető részére. Az átutalást követően Előfizető részére az Ügyfélszolgálat munkatársa a befizetés igazolásáról a bankszámlán történő jóváírást követő emailben értesíti az Előfizetőt.
-
Bankkártyával történő online fizetés:
-
Az elfogadott kártyák: MASTERCARD, MAESTRO, VISA, VISA Electron.
-
Webáruház online fizetési rendszerét a BORGUN Payments biztosítja. Az Online fizetési rendszerhez történő kapcsolódást és bankkártya adatfeldolgozást, biztonságos SSL kapcsolat mögött a BORGUN Payments bonyolítja le. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk a Borgun fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Borgun által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a webáruház oldalán. Ezzel vásárlóik adatai biztonságban maradnak, és a tranzakciókról a felhasználó email címére a BORGUN közvetlen küld értesítőt, vásárlási elismervényt.
-
A vásárlás technikailag úgy megy végbe, hogy a bankkártyával történő fizetési mód választása után a vásárló böngészője átirányításra kerül a BORGUN Payments biztonságos honlapjára, ahol a kártyabirtokos megadja a bankkártya adatait így azok sem cégünk, sem más illetéktelen személy birtokába nem juthatnak. A megadott adatokat, csak a bank szervere és az Ön gépe látja. A sikeres tranzakciót követően a böngészője visszaugrik a weboldalunkra, ahol igazoljuk a sikeres vásárlást.
-
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.
10. Az nsklub.hu oldalon előfizető személy tudomásul veszi, hogy a megrendelt Termékek számlázása távszámla kiállításával történik, más számlázási módot a Kiadó nem tud biztosítani. A megrendelést és a sikeres fizetési tranzakciót követően a Kiadó távnyomtatású számlát állít ki az Előfizető nevére, amelynek elérési útvonalát (linkjét) elektronikus levélben küldi meg az Előfizető által megjelölt e-mail címre. Az elektronikus levélben az Előfizető részére megküldött távnyomtatású számla kézbesítettnek minősül abban az időpontban, amikor az Előfizető az arról szóló emailt megnyitja. Amennyiben a kézbesítés azért sikertelen, mert az Előfizető téves email címet adott meg, a postafiókja megtelt vagy a távnyomtatású számláról értesítést tartalmazó e-mailt nem nyitja meg, az elektronikus levélben küldött távnyomtatású számla kézbesítettnek minősül a megküldést követő ötödik munkanapon.
Házhoz szállítás díjszabása
Magazin, könyv és egyéb termék megvásárlása esetében a Kiadó szállítási díjat számolhat fel, ezt a vásárlási folyamat végén, a „Rendelés fizetése” gomb felett feltünteti.
11. Szállítási határidő
11.1. Könyv- magazin és egyéb termék rendelés esetén:
A termék árának beérkezése után csomagban, postai úton - legkésőbb 10 munkanapon belül- történik a kiszállítás.
Digitális olvasási felület:
Az előfizető által előfizetett vagy egyedileg megvásárolt digitális termékeket a Felhasználó a weboldalon található Digitális Nemzeti Sport menüpont segítségével tudja használni. A felületre belépve a felhasználó kódja és jelszavának megadásával érheti el az általa előfizetett digitális termékeket az előfizetés időtartama alatt. A digitális termékeket a felhasználó egyidejűleg maximum két különböző eszközről olvasható.
11.2. Áruházunk működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő esetleges további kérdések esetén a Szolgáltató adatai között megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk.
12. Elállás joga
12.1. A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. Kormányrendelet szabályozása értelmében a jelen pont rendelkezései kizárólag a fogyasztónak minősülő vásárló esetében alkalmazhatóak. A fogyasztó a megrendelt termék kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt, bontatlan csomagolású terméket. Amennyiben a fogyasztó él elállási jogával, úgy ezt az 1. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján köteles közölni (postán ajánlott tértivevényes küldeményben, vagy emailben). Az üzemeltető az elállási nyilatkozat kézhezvételét követően haladéktalanul köteles azt visszaigazolni a fogyasztó felé. A fogyasztó elállása esetén a megrendelt terméket köteles elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül az üzemeltetőnek visszaküldeni. A visszaküldés költsége a fogyasztót terheli. A szerződéstől való elállás esetén a Szolgáltató megakadályozhatja, hogy a fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat, valamint a digitális szolgáltatást, különösen a digitális tartalomnak, valamint a digitális szolgáltatásnak a fogyasztó számára hozzáférhetetlenné tételével, vagy a fogyasztó felhasználói fiókjának letiltásával.
12.2. Amennyiben a fogyasztó elállási jogát gyakorolja, úgy az erre vonatkozó nyilatkozat kézhezvételét követő 14 napon belül köteles az üzemeltető a fogyasztónak az általa teljesített fizetéseket visszatéríteni, beleértve a szállítás díját is. A szolgáltatónak a visszafizetési kötelezettségét mindaddig nem kell teljesítenie, amíg a szolgáltatott terméket vissza nem kapta, vagy amíg a fogyasztó hitelt érdemlő igazolását a termék visszaküldéséről nem kapta meg. A két időpont közötti eltérés esetén az üzemeltető a korábbi időpontot kell, hogy figyelembe vegye.
12.3. A csomag Szolgáltatóhoz történő beérkezését követően, rögzítésre kerül a csomag kibontása, illetve a visszaküldött termék megvizsgálása. Erre az esetleges későbbiekben történő félreértések elkerülése végett van szükség.
12.4. Az 5/2014 (II.26.) Kormányrendelet 29. §. (1) bekezdésében foglaltak alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog:
-
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
-
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
-
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
-
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai
okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
-
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
-
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
-
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
-
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
13. Hibás teljesítés
13.1. Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás vagy a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.
13.2. Nem teljesít hibásan Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
13.3. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy hat hónapon belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Szolgáltatót terheli.
.
14. Kellékszavatosság
14.1. Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
14.2. Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a Szolgáltató költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy a szerződéstől is elállhat.
14.3. A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
14.4. Fogyasztónak minősülő Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. (Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.) Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éveskétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Használt dolog esetén ez a határidő egy év.
14.5. Fogyasztónak minősülő Felhasználó vásárlása esetén a teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Szolgáltató nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy a Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
15. Termékszavatosság
15.1. Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztónak minősülő Felhasználó – választása szerint – a fentebb írt kellékszavatossági jogát, vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
15.2. Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
15.3. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
15.4. Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
15.5. Felhasználó termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.
15.6. A gyártó illetve a Szolgáltató kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető, vagy
-
a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak illetve a Szolgáltatónak a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
15.7. Felhasználó ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
16. Panaszok intézése
16.1. A Felhasználó a Szolgáltató szolgáltatására, tagjának, alkalmazottjának vagy a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, az áru minőségére vonatkozó panaszával levélben, telefonon és elektronikus levélben fordulhat Szolgáltatóhoz az alábbi elérhetőségeken:
E-mail: nsklub@nemzetisport.hu
telefon: +36706652433
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 120-128.
Cégjegyzékszám: 01-09-404379
Adószám: 32048467-2-51
Szerződés nyelve: magyar
Nyilvántartásba vevő hatóság: Fővárosi Törvényszék
16.2. Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, szükség szerint azonnal orvosolja.
Amennyiben ez nem lehetséges, illetve a Felhasználó egyet nem értése esetén, valamint az írásban benyújtott panaszt Szolgáltató legkésőbb harminc napon belül írásban megválaszolja.
16.3. Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet köteles felvenni az Üzemeltető adatai között megjelölt helyen, és a panaszt a felvétel napjától számított öt évig, az arra adott válasszal együtt megőrizni. Az üzemeltető a hozzá érkezett panaszt a beérkezésétől számított 30 napon belül megvizsgálja és arra érdemi választ kell adnia. Amennyiben panaszra az üzemeltető elutasító választ ad, azt írásban meg kell indokolnia. A Szolgálatóval kötött szerződéséből eredő jogviták elsősorban békés úton, megállapodással a felek között, vagy a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatóság előtt intézhetők. Amennyiben ezek nem vezetnek eredményre, marad a felek számára a bírósági út.
16.4. Felhasználó (fogyasztó) a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban a megyei kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület díjmentes eljárását is kérheti. Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
16.5. Az eljárásra elsősorban a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. A békéltető testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fent megjelölt témájú
fogyasztói jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatóak a http://www.fogyasztovedelem.kormany.hu/node/8579 oldalon. A békéltető testületi eljárás megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. A békéltető testület eljárása tehát a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani. A kérelemnek tartalmaznia
kell
-
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
-
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
-
– ha a fogyasztó az illetékességet az Fgytv. 20. § (3) bekezdésére kívánja alapítani – a
20. § (1) és (2) bekezdése szerint illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
-
a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok
bizonyítékait,
-
a fogyasztó nyilatkozatát a 27. §-ban előírt feltétel teljesítéséről,
-
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor, g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot a 27. §-ban előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
16.6. Az Európai Bizottság online vitarendezési platformja
Webhely: https://webgate.ec.europa.eu/odr
Ezt az internetalapú platformot az EU azoknak a fogyasztóknak hozta létre, akik panasszal kívánnak élni az általuk online vásárolt termékekkel vagy szolgáltatásokkal kapcsolatban, és fel szeretnének kérni egy semleges harmadik felet (vitarendezési testületet) a panasz kezelésére.
Az online vitarendezési platformról és használatáról, a vitarendezés módjáról további információkat a fenti link használatával elérhető webhelyen talál.
16.7. Felhasználó az áru minőségére vonatkozó panaszával, Szolgáltató (tagjának, alkalmazottjának) vagy az érdekében vagy javára eljáró személynek a magatartására, tevékenységére vagy mulasztására, a szolgáltatás minőségére, felelősségi szabályok alkalmazására vonatkozó panaszával a magyarországi lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz, mint fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhat. A területileg illetékes járási hivatalok
elérhetőségei megtalálhatók a http://jarasinfo.gov.hu/ Bővebb információ a http://fogyasztovedelem.kormany.hu/ oldalon található.
16.8. Bírósági eljárás: A Felhasználó jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016.
évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
17. Adatkezeléssel kapcsolatos felügyelet
Felhasználó jogérvényesítési lehetőségeit a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a GDPR alapján bíróság előtt gyakorolhatja, valamint a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordulhat:
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság Cím: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Levelezési cím: 1363 Budapest, Pf.: 9.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
A bírósági út választása esetén a per - az érintett Felhasználó választása szerint - az érintett lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindítható, mivel a per elbírálása a törvényszék hatáskörébe tartozik.
18. Adatkezelés
18.1. Az üzemeltető a webáruház a használata során a rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki kívülálló harmadik személy számára, kivéve abban az esetben amennyiben az alvállalkozója számára. (Pl: futárszolgálat), a megrendelés kézbesítéséhez ez szükséges.
18.2. A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítésre statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). Ezen adatokat az üzemeltető kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. A szolgáltatás igénybevételéhez cookie-k engedélyezése szükséges. Részletes cookie tájékoztató elérhető a honlapon. A megrendeléssel kezdődő eljárás során a 2011. évi CXII. törvény rendelkezései az irányadók, a szolgáltató adatvédelmi nyilatkozata a honlapon Főoldal/Adatvédelmi tájékoztató menüpont alatt érhető el.
19. Egyéb rendelkezések
A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a Ptk (2013.évi V. törvény), fogyasztói szerződéseknél a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. kormányrendelet rendelkezései az irányadók. Jelen ÁSZF 2024. április 15. napján lép hatályba.
1. számú melléklet Elállási-/Felmondási tájékoztató
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni e szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Ön jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.
Ha Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgálató részéről.
Ebből a célból felhasználhatja az alábbi elállási-/felmondásinyilatkozat-mintát is.
Elállási-/Felmondási nyilatkozat
Címzett
N.S. Média és Vagyonkezelő Kft.
E-mail: nsklub@nemzetisport.hu
Székhely: 1034 Budapest, Bécsi út 120-128.
Alulírott(ak) kijelenti(k), hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi áru(k) adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:
Fogyasztó(k) neve:
Fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papír alapon tett nyilatkozat esetén): Kelt